Inden afrejse

Som første formelle krav til denne blog, skal jeg beskrive de overvejelser jeg har gjort mig inden afrejse, i forhold forhåbninger, udfordringer m.v. i praktikken.  

Jeg skal være på at projekt der hedder Parian drop-in center, hvilket beskrives som et midlertidigt børnehjem.

Der er en dag til afrejse, og jeg glæder mig rigtig meget til at komme til Cebu og starte på Parian, samt til møde
de andre studerende, osv.. Jeg har selvfølgelig en forhåbning om at få en kæmpe oplevelse og desuden lære en masse, samt udvikle mig både fagligt og personligt. Det bliver rigtig spændende og ikke mindst udfordrende at skulle integrere sig et så anderledes sted.

I forhold til kultur og pædagogik vil der formentlig være stor forskel fra Danmark til Fillipinerne, og jeg forestiller mig at det eksempelvis vil være udfordrende at skulle håndtere et eventuelt anderledes syn på børn og opdragelse af dem. Samtidig forventer jeg at dette er noget, jeg både fagligt og personligt, kan lære rigtig meget af.